דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו פוליגרף? 

מאת    [ 25/10/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3423 פעמים ]

 

 

אז מהו בעצם פוליגרף? ובכן, בדיקת פוליגרף היא בדיקה שמטרתה לקלוט את התגובות הבלתי רצוניות של הנבדק בכדי לגלות האם הוא משקר. אחד השמות הנפוצים לבדיקה זו הוא "מכונת אמת". מכונת פוליגרף משמשת בעיקר בחקירות פליליות אך היא גם משמשת במדבקי אבטחה ובמבדקי תעסוקה.

אמינות בדיקות פוליגרף שנויות במחלוקת לצד הלגיטימיות של הבדיקה. מקור השם פוליגרף מגיע מהשפה היוונית. המכשיר הומצא עוד בשנות ה-20 של המאה 20 בארצות הברית על מנת לאבחן אם הנבדק דובר שקר או דובר אמת. בדיקת פוליגרף מבוססת על ההנחה שבמידה והנבדק משקר, בגופו מתרחשים כל מיני שינויים פיזיולוגיים בלתי רצוניים, כמו לדוגמא: שינוי בקצב הדופק, עלייה בלחץ הדם, שינוי במוליכות החשמלית של העור וכולי.

שימוש וניתוח תוצאות

כשמבצעים בדיקות פוליגרף מצמדים אל הנבדק גלאי נשימת חזה (הידוע בשמו טורסו) וגלאי נשימת סרעפת (המוכר בשמו אבדומינל). ביד ימינו של הנבדק מצמדים שרוול מיוחד למדידת שינויים בלחץ הדם והדופק. לשתי האצבעות ביד שמאל שמים גלאי מוליך חשמל של העור (כלומר, לבדוק האם הוא מזיע). כיום בדיקת הפוליגרף השתכללה ומודדים לנבדקים גם שינויים בזרימת הדם ותנועות שרירים באמצעות כרית.

התגובות הפיזיולוגיות של הבדיקה בכל ערוציה השונים (הכוונה היא ללב, העזה, נשימה וכן הלאה) לשאלות הביקורת (שם, גיל) מושוות לתגובות הפיזיולוגיות לשאלות המהותיות שנשאלות בבדיקה (השאלות שמנחות את הבודקים אל הנושאים שבהם מתעניינים האם הנבדק דובר אמת). במקרה שהתגובה חזקה לשאלות מהותיות יימצא הנבחן משקר. במידה והתגובה חזקה יותר לשאלות ביקורת, הנבחן יימצא דובר אמת. אם התגובות דומות בעוצמתן, התוצאות אינן חד משמעיות.

חשוב לזכור

בדיקת פוליגרף היא בדיקה חשובה מאוד ולה משמעות רבה. כאשר רוצים ללכת לבצע בדיקת פוליגרף יש לחפש את בעלי המקצוע הטובים ביותר גם אם הדבר אומר שנשלם על כך יותר. על מנת להגיע אל בעל מקצוע מקצועי ובעל ניסיון בתחום מומלץ לבקש המלצות (או לחילופין הזהרות) מאנשים שעברו בחייהם פוליגרף או לחילופין אנשים שהזמינו בעצם בדיקת פוליגרף (כמו חברות וכן הלאה). בהעדר המלצות תמיד ישנה האפשרות להיכנס אל רשת האינטרנט ולהתחיל לחפש באקראי אחר חברה שעוסקת בבדיקות פוליגרף אך טרם שוכרים את שירותיה יש לבדוק אודותיה ולוודא שאכן מדובר בחברה מקצועית שעוסקת מספר שנים בתחום. יש לזכור – פעמים רבות בדיקת פוליגרף מקצועית יכולה להניע את כף המאזניים בין שקרן לבין דובר אמת

ליאת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב